سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب فان و سرگرم

نظر

چرا فیلتر شکن سایفون کار نمیکنه - دلیل غیر فعال شدن سایفون - علت وصل نشدن برنامه سایفون چیست - راحل وصل شدن به فیلتر شکن سایفون

چرا فیلتر شکن سایفون کار نمیکنه 

چرا فیلتر شکن سایفون کار نمیکنه

در این مقاله از مجله خبری جونا علت کار نکردن برنامه و فیلتر شکن سایفون در بخش اطلاع رسانی سایت جونا قرار داده می شود.

سایفون برنامه برای سیستم عامل های دسکتاپ و همچنین سیستم عامل های تلفن همراه برای دور زدن سایت های فیلتر شده و دسترسی به بعضی از خدماتی که برای ایران تحریم شده.

علت کار نکردن سایفون

بعد از فیلتر شدن پیام رسان تلگرام در ایران سایفون و دیگر برنامه های تغییر ای پی ابزاری برای دور زدن فیلتر تلگرام بودند ولی دسترسی به این برنامه ها هم مثل تگرام  غیرفعال شد.

ایا استفاده از فیلتر شکن جرم است

هرچند هیچ قانونی صراحتاً اشاره‌ای به جرم بودن استفاده از فیلترشکن نکرده است، اما برخی مدعی شده‌اند که می‌توان بر اساس ماده 1 قانون جرایم رایانه‌ای آن را ذیل جرم دسترسی غیرمجاز به حساب آورد.

اطلاعات بیشتر درباره سایفون

سایفون یک پراکسی وب برای کمک به کاربران اینترنت است تا از سیستم‌های فیلترینگ محتوا که برای سانسور اینترنت توسط دولت‌ها استفاده می‌شوند، عبور کنند. طراحی اولیه? سایفون توسط آزمایشگاه سیتیزن در دانشگاه تورنتو صورت گرفته‌است؛ ولی از سال 2008 توسط شرکتی کانادایی به نام سایفون توسعه داده می‌شود.

این فناوری به کاربران اینترنتی ساکن کشورهای آزاد اجازه می‌دهد اینترنت آزاد را از طریق رایانه خویش در اختیار کاربران قرار می دهد.

طرح مفهومی اولیه سایفون، یک پروکسی اینترنتی سبک-وزن و سهل-الاستفاده را مد نظر داشت که برای استفاده کاربران نهایی و دور زدن سانسور اینترنت طراحی شده بود.

در سال 2007، شرکت سایفون در قالب یک شرکت مستقل از آزمایشگاه سیتیزن و دانشگاه تورنتو تأسیس شد. کد اولیه تحت پروانه عمومی همگانی گنو منشتر شد. در سال 2008، سایفون جایزه را از سنای فرانسه دریافت کرد. 

در سال 2009، سایفون توسط اکونومیست در شاخص سانسور جایزه Best Media Award را دریافت کرد. در سال 2001 سایفون سایفون‌های نسخه 1 به صورت رسمی بازنشسته شد.

در سال 2010 شرکت سایفون به هیئت رئیسه سخن‌پراکنی وزارت خارجه آمریکا و بی‌بی‌سی شروع به سرویس دهی کرد.

چرا فیلتر شکن سایفون کار نمیکنه اردیبهشت 1397 

چرا فیلتر شکن سایفون کار نمیکنه

خطرات استفاده از سایفون

این برنامه و دیگر برنامه های فیلتر شکن از نظر امنیتی نمره بالایی ندارد ، نرم افزار ها موجبات به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی یک کاربر در یک سرور عمومی می شود.

 این مورد وقتی بحرانی می شود که کاربری بخواهد با استفاده از نرم افزار فیلتر شکن سایفون در اینترنت شروع به گشت و گذار کند و در این وسط هر از گاهی با کارت بانکی خود اقدام به خرید نماید و یا به ایمیل ها و حساب های کاربری مهم خود وارد شود که این مورد باعث خواهد شد اطلاعات بسیار مهم کاربر در یک شبکه عمومی به اشتراک گذاشته شود .

 این نرم افزارها خود یک تروجان و یا key logger  باشند و اطلاعات مربوط به نام عبور کاربری افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند.